بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

وَاَوْحٰى رَبُّكَ اِلَى النَّحْلِ اَنِ اتَّخِذ۪ي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَۙ ﴿٦٨
ثُمَّ كُل۪ي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُك۪ي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلاًۜ يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ اَلْوَانُهُ ف۪يهِ شِفَٓاءٌ لِلنَّاسِۜ اِنَّ ف۪ي ذٰلِكَ لَاٰيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٦٩
﴾68﴿ Ve rabbin bal arısına şöyle ilham etti: “Dağlardan, ağaçlardan ve insanların kurdukları çardaklardan kendine yuvalar edin.
﴾69﴿ Sonra her türlü besleyici ürünlerden ye; rabbinin koyduğu kanunlara boyun eğerek çizdiği yollardan git!” Onların karınlarından, farklı renk ve çeşitlerde şerbet (kıvamında bir sıvı) çıkar ki onda insanlara şifa vardır. İşte bunda da düşünen bir topluluk için açık delil bulunmaktadır. (Nahl Suresi 68-69. ayetler)

18 Aralık 2011 Pazar

18/12/2011 Tarihinde oksalik asit dihidrat uygulaması

Oksalik asidi varroa mücadelesinde ilk kez kullanıyorum.
MG10A (Sayın Mehmet GENÇÜNAL Beyin imalatı.) Randumanlı çalıştı. 
Kovanın alt ve üst havalandırmalarında buhar çıkışı görüldü.

Çok pratik ve kullanışlı. Soğutmayı kara batırarak yaptım.
(Yanlız aparatın üstünü çıkarayım derken pompa tarafını kırdım. Kullanıcı hatası.) 

2 yorum:

Hasan dedi ki...

Ben de bu sene nasipse başlayacağım.(2012)Kullandığınız aparatı daha düzgün resimleyip yayınlarsanız daha faydalı olur sanırım.Organik asitlere karşı varroanın dayanıksık olduğunu çok duydum.(Benim önceden bilgilenmek gibi bir hastalığım var.)Kulandığınız asit oranı nedir?Yani %kaçlık karışım hazırlıyorsunuz.Daha sonraki ziyaretimde dilerim aradığım bilgilere ulaşırım.Kolaylıklar ve sağlıklı günler dilerim.-Ödemişli.

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Hasan Bey
Oksalik asit dihidrat buharlaştırma ile ilgili ayrıntılı bilgiler sayın Mehmet GENÇÜNAL beyin blogunda var. http://mgencunal-mgencunal.blogspot.com/
Aparatı ve oksalik asit dihidratı'da Sayın Mehmet GENÇÜNAL' dan aldım.
İlk kez kullandım. Çok başarılı sonuç aldığımı rahatlıkla söyleyebilirim.
Sayın Hasan Bey mesajınızıda geç gördüm kusura kalmayın, özür dilerim.