بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

وَاَوْحٰى رَبُّكَ اِلَى النَّحْلِ اَنِ اتَّخِذ۪ي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَۙ ﴿٦٨
ثُمَّ كُل۪ي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُك۪ي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلاًۜ يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ اَلْوَانُهُ ف۪يهِ شِفَٓاءٌ لِلنَّاسِۜ اِنَّ ف۪ي ذٰلِكَ لَاٰيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٦٩
﴾68﴿ Ve rabbin bal arısına şöyle ilham etti: “Dağlardan, ağaçlardan ve insanların kurdukları çardaklardan kendine yuvalar edin.
﴾69﴿ Sonra her türlü besleyici ürünlerden ye; rabbinin koyduğu kanunlara boyun eğerek çizdiği yollardan git!” Onların karınlarından, farklı renk ve çeşitlerde şerbet (kıvamında bir sıvı) çıkar ki onda insanlara şifa vardır. İşte bunda da düşünen bir topluluk için açık delil bulunmaktadır. (Nahl Suresi 68-69. ayetler)

25 Ocak 2012 Çarşamba

25.01.2012 arıcılık bilgimin geliştiği bir gün: Kış arısı oluşturamamak ve koloni açlığı, yani bir kovan telef.

Oksalik asit dihidrat buharı ile yaptığım varroa mücadeles sonucu, başarılı gözüküyor. Bayağı varroa düşmüş. Yanlız bunlar daha öncekilere göre daha iri gibi. İnşallah şubatın 15'inde bir daha oksalik asit dihitrat buharı vereceğim. 

Aynı fotografın farklı çekimi.



 24.01.2012 tarihi itibari ile aç kalmak üzere olan bu kovana poşet içerisinde invert şurubu verdim. Havalar iyi giderse şubat ayının başında bir daha invert şurubu vereceğim. Kar yağışının devam etmesi ve tek olmam nedeni ile poşetteki invert şurubunu çekemedim. Bir hatam oldu: büyük saklama poşetine koydum, havasını aldım yine de biraz şişkin geldi. Üst kapakta kapanınca hafif basınç yaptı. Az damlama oldu. Arılar üşüştüler hemen kapattım. Neticeyi göreceğiz.

Aynı kovan. 



Ve tecrübe, kalfalığa doğru geçiş. Telef olan bir kovanım. Bu kovan 2011 yılında hep sıkıntı çıkardı.
Ana arı vardı. Bal vardı. İki defa oğula kaçtı. (Oğula kaçınca da bal vardı.)
Bana göre oğula kaçınca zamanın yetersiz oluşundan dolayı, genç kış arılarını sonbahara kadar çıkaramadı. Ben de fark edemedim, çünkü arı 10 çıtayı doldurmuştu. Diğer bir husus arı fazla olduğundan erken sıkıştırmadım, sonrada geç kaldık. Yani balını ısınmak için erken bitirdi. Az da olsa kış arılarına bal kalmadı. Dedik ya zamanla, tecrübe ederek öğreneceğiz.
ACABA GÖZDEN KAÇIRDIĞIM BAŞAK BİRŞEY VAR MI?   

Aynı kovan altlığının farklı bir görüntüsü.


Boşa çıkan 10 adet kabarmış petek.  Peteklerin bir kısmında (Telef olan arılara göre) az sayıda arı, kafalarını petek gözlerine koyarak telef olmuş. 


Kar üzerindeki görüntüleri. Üzüldüm. İnşallah daha çok araştırarak, bilgimizi arttırıp aynı hataya düşmeyeceğiz. 


Aynı fotograf. Arıların bir kısmı kovan altlığını kaldırırken geriye düştü.
Bu durumda başımıza geldi. Ne diyelim tecrübe.

Usta arıcıların böyle bir derdi olamaz herhalde.


2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Geçmiş olsun hata yapa yapa ,yapmamayı öğreneceksiniz,moral bozmaya gerek yok,umarım bundan sonra böyle olumsuzluklar olmaz.

KIRKBİRÇİÇEK BAL VE ARICILIK dedi ki...

Arıcı dostum Sayın Hocam.Öncelikle selam eder her iki mesleğinde de başarılar dilerim.
Ben Sürgüde 20-25 yıl önce öğretmenlik ve idarecilik yaptım.O yöreleri iyi bilirim .Çok soğuk ve kar oluyor.Onun için çok bal bırakmalı veya sonbaharda iyi bir besleme yapmanız gerekir.
Ölene üzülmek yerine ibret alıp tedbir alınca usta oluyorsunuz.Marangoz çivi çakarken eline vurduğu gün usta olurmuş.Siz o güzelim arının ölüsünü bulduğunuz gün usta oldunuz.
Bizim kocaelide Az bir balla bahara çıkardı.Bu yıl bizde de şiddetli kış ve açlıktan çok arı öldü.Kaç yıldır kış az oluyordu bunu hesap etmemiz gerekirdi edemedik bizim de ölüm oranı % 10 civarında.Kalanlardan yine üretirsiniz.Hiç üzülmeyin .
Bizim 1980 yılında 100 kovan birden öldü.Kalan 3-5 taneden ürettik .1985 te yine 100 kovan oldu.Şimdi doğum kontrol yaptığımız halde ölenler hariç 350 kovanımız var.Arı esirgeme kurumu olsa vercem de bizim gibi bakmazlar da arılar ölür bize beddua eder diye korkuyorum.
Allaha emanet olun.Sürgü de Ali Dayının yerinde arkadaş ve öğrencilerim var gidersen selamımı söyle.Not:Arkadaşın ismi Halit Çılgın.