بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

وَاَوْحٰى رَبُّكَ اِلَى النَّحْلِ اَنِ اتَّخِذ۪ي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَۙ ﴿٦٨
ثُمَّ كُل۪ي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُك۪ي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلاًۜ يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ اَلْوَانُهُ ف۪يهِ شِفَٓاءٌ لِلنَّاسِۜ اِنَّ ف۪ي ذٰلِكَ لَاٰيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٦٩
﴾68﴿ Ve rabbin bal arısına şöyle ilham etti: “Dağlardan, ağaçlardan ve insanların kurdukları çardaklardan kendine yuvalar edin.
﴾69﴿ Sonra her türlü besleyici ürünlerden ye; rabbinin koyduğu kanunlara boyun eğerek çizdiği yollardan git!” Onların karınlarından, farklı renk ve çeşitlerde şerbet (kıvamında bir sıvı) çıkar ki onda insanlara şifa vardır. İşte bunda da düşünen bir topluluk için açık delil bulunmaktadır. (Nahl Suresi 68-69. ayetler)

31 Mayıs 2013 Cuma

Vira Bismillah...


Sayın Asım KADIOĞLU'nun gönderdiği ana arılar.
Hayırlı cumalar diliyorum.
Asım Abinin gönderdiği 9 adet ana arı. Asım Abime çok teşekkür ediyorum.

Yakından görünüşü.

Böldüğüm kovana verilişi. Bölmeleri üçer veya dörder çıta yaptım. Kek kısmı inşallah dört gün sonra açılacak

Bu kovana düşen ana arı.


İki saatliğine polen toplayalım dedik.

İki saatlik polen bu kadar. Tek kovanda.

Fazladan gelen iki anayı da, ana arı yetiştirme kovanına yedekledim. Bakalım ne olacak. Tabi ortalık karıştı.

Ve yavaş yavaş arılığı şekillendiriyorum.

Bu kovanda kabartılmış petek yok. Temel petek koydum. İnvert şurubu ile beslemeye aldım. 
Hayırlısı.

4 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhittin Hocam.

Anaların hayırlı olsun.Bu yıl bala giren kolonin hiç yok mu ?

Görünen bütün koloniler tek kat.

SLM ve Muhabbetle...

Ayşegül YILMAZ dedi ki...

sayın minik arıcı sizi ilgiye takip ediyorum.masallah arılarınız da sizin gibi çalışkan olurlarsa cok güzel olur.koloniniz bereketli olur inşallah .cektiğiniz resimler cok güzel

Unknown dedi ki...

merhaba çalışkan arıcı arılarınıza gösterdiğiniz özeni ilgiyle takip ediyorum. sizi ve sizin gibi tabiat dostlarını takdir ediyorum Allah gücünüzü artırsın.

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Yusuf Bey
İlginiz için teşekkür ederim.
Eğer uygulamada yanlış ve ya eksik birşeyler varsa lütfen uyarın.
Yirmi çıtayı tam dolduran güçlü tek kolonimi, sayın Asım KADIOĞLU'nun göndermiş olduğu analarla yediye böldüm. Geriye kalan iki anayı da ana arı kovanında yedekledim.
Eğer yeni karniyol analara iyi bakarsam belki ağustos ayının sonunda birer tabak balımız çıkar. Ya nasip

Sayın Yılmazlar ilginiz için teşekkür ediyorum. İnşallah bol bal yeriz. Seneye...
Selam, saygı ve muhabbetle...