بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

وَاَوْحٰى رَبُّكَ اِلَى النَّحْلِ اَنِ اتَّخِذ۪ي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَۙ ﴿٦٨
ثُمَّ كُل۪ي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُك۪ي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلاًۜ يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ اَلْوَانُهُ ف۪يهِ شِفَٓاءٌ لِلنَّاسِۜ اِنَّ ف۪ي ذٰلِكَ لَاٰيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٦٩
﴾68﴿ Ve rabbin bal arısına şöyle ilham etti: “Dağlardan, ağaçlardan ve insanların kurdukları çardaklardan kendine yuvalar edin.
﴾69﴿ Sonra her türlü besleyici ürünlerden ye; rabbinin koyduğu kanunlara boyun eğerek çizdiği yollardan git!” Onların karınlarından, farklı renk ve çeşitlerde şerbet (kıvamında bir sıvı) çıkar ki onda insanlara şifa vardır. İşte bunda da düşünen bir topluluk için açık delil bulunmaktadır. (Nahl Suresi 68-69. ayetler)

25 Eylül 2013 Çarşamba

İkinci formik asit uygulaması ve gelişmeyen arıya takviye

İkinci formik asit uygulaması.
Önce kovan girişini tam açtım.

5 ml formik asit çektim.

Bulaşık bezinin üzerine döktüm.

On dakika sonra buna benzer hareketlilik oldu. Sakal oluşmadı.

Formik asit uygulamadan önce çıtalara baktım. Bundan daha iyi üç tam çıta var.(Makinayı elimde düşürdüm, onları çekemedim.)  İki adette yarım çıta vardı (alttaki foto) onlarda çok zayıf olan kafkas melezine takviye verdim.

Takviye verilende de günlük, pupa ve kapalı gözler vardı. 

Boşalan yere de kabartılmış temiz esmer yarım petekleri verdim. Bu ara işlerlerse seneye çok işe yarayacak.

Son durum böyle.Yazılı olan çıtaları önceki yayında koymuştum, kabartma tamamlanmış, bal kemeri oluşturulmuş, ortaya da yeterli oranda yavru atılmış. İkinci çıta ise yeni konan yarım çıtalar.

Takviye verilen. Küçük soğan parçaları koydum. Kavga etmesinler diye. 

Takviye alanın son durumu.

Güneşli ortamda hava sıcaklığı.
Selam, saygı ve muhabbetle...

4 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhittin Hocam.

Takviye olarak çıtayı arılı verdi isen ; birleştirmeyi yaptıktan sonra soğan koymanın bir faydası yok.Bu işlemi en az bir gün öncesinden yapmalısın ki iki koloninin de kokusu aynı olsun.

Yani , iki ayrı koloniye de birgün öncesinden soğan veya sarmısak benzeri bir ürünü ezerek koyacaksın ki , işlem geçerli olsun.

SLM ve Muhabbetle...

A. Gökhan Dellal dedi ki...

5ml çok az. Türkiye'de nedense genelde 8ml veriliyor. Oysa tek katlı kovana rahatlıkla 20ml verebilirsiniz. 5ml yeterli gelmeyecektir.
Saygılarımla

Unknown dedi ki...

S.a Muhittin Bey,
Formik asitin fazlası zararlı olduğu gibi az verdiğizde de tesir etmiyor ne yazıkki.
Verdiğiniz miktarı keşke üç dört gün sürdürseydiniz yani her gün akşamları 5 ml olarak.

Arı birleştirmede soğan kullanımı veya körükde tezek yakma gibi kovan içine kötü kokular
yayabilecek uygulamalardan hemen yazgeçin çünkü bu malzemeleri kullanmadan da istediğinize ulaşabilirsiniz.

Bir,iki çervelik arılı takviyelerde körük dumanı vermeniz yetiyor,yeterki çerçevede ana arı olmasın.


Hayırlı Cumalar.



MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Yusuf Bey, Sayın Gökhan Bey, Sayın Mehmet Bey
İlginiz için teşekkür ediyorum.
Takviye verdiğim arı çok zayıf olduğu için soğan koydum. Dediğiniz gibi, olmadı. Ana arıyı da göremedim.(boyasız olunca zor görüyorum.) Yumurta zaten yoktu.
Ustaların dediği gibi; arın çoksa güçlü bir arıya kat gitsin. Fakat elde arı kolonisi az. İnşallah başka bahara...
5 ml formik asit dediğiniz gibi az geldi. Çekmecede bir tek varroa bile görmedim.
En az 8 ml olarak uygulayacağım. Diğer kovanımda 10 ml verdim, ana arıyı kestiler (sıcaklık 25 derece idi). Bu nedenle az verdim.
Sayın Mehmet Bey, soğan ile ilgili tavsiyenize dikkat edeceğim.
Selam, saygı ve muhabbetle...