بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

وَاَوْحٰى رَبُّكَ اِلَى النَّحْلِ اَنِ اتَّخِذ۪ي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَۙ ﴿٦٨
ثُمَّ كُل۪ي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُك۪ي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلاًۜ يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ اَلْوَانُهُ ف۪يهِ شِفَٓاءٌ لِلنَّاسِۜ اِنَّ ف۪ي ذٰلِكَ لَاٰيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٦٩
﴾68﴿ Ve rabbin bal arısına şöyle ilham etti: “Dağlardan, ağaçlardan ve insanların kurdukları çardaklardan kendine yuvalar edin.
﴾69﴿ Sonra her türlü besleyici ürünlerden ye; rabbinin koyduğu kanunlara boyun eğerek çizdiği yollardan git!” Onların karınlarından, farklı renk ve çeşitlerde şerbet (kıvamında bir sıvı) çıkar ki onda insanlara şifa vardır. İşte bunda da düşünen bir topluluk için açık delil bulunmaktadır. (Nahl Suresi 68-69. ayetler)

11 Mayıs 2014 Pazar

Erkek Arı Boyama Denemesi

Erkek arıları telef etmeye başladım. 
Arıyı kanadından tutabilmek çok zor. Fırfır dönüyor. Bir ara kanadı kopacak zannettim. Kalemin ağzı kurumuştu, boya birden gelince birikme oldu.
Ayaktan tutayım dedim olmadı, beceremedim. 


Ana arıyı boyamadan önce daha çok erkek arı telef edecek gibiyim. Acaba doğrumu yapıyorum.
Usta arıcıların bir iki resimli veya görüntülü paylaşımı olursa bizim için daha öğretici olur.

Selam, saygı ve muhabbetle... 

3 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Hocam boya fazla olmuş gibi. Ama en iyi ana boyamayı öğrenme yöntemi budur:)) tanıdığım bir arkadaş ana arı üretimi için ilk larva transferini erkek arı larvalarından yapmıştı:=) sağlıcakla kalın.

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
İyi bir fikir verdiniz. Teşekkür ediyorum. Hiç akıma gelmedi.
Miller yöntemi bana en kolay gibi geliyordu.
İnşallah, başarabilirsem erkek çıtalarından Temmuz ayında deneme çalışması yaparım.
Selam, saygı ve muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

::(( Adama tamam usta oldun dedik hala bize sarıyor...
Erkek arı larvasından neden ana arı olmasın.
Yumurta iken sperm verildimi erkek olacak yumurta dişiye çevriliyor, biz o ara bölümü atlamışız, teknik konular sonuçta aşılır....
Erkek boyama antremnında boya ilk önce başka bir zemine yapılır ve boya azaltılır...
Düz bir zemine ufak bir çizik yeterli sonrası, aynı anda anaya veya erkek arıya çizilir....

Sağlıcakla kalın...