بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

وَاَوْحٰى رَبُّكَ اِلَى النَّحْلِ اَنِ اتَّخِذ۪ي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَۙ ﴿٦٨
ثُمَّ كُل۪ي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُك۪ي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلاًۜ يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ اَلْوَانُهُ ف۪يهِ شِفَٓاءٌ لِلنَّاسِۜ اِنَّ ف۪ي ذٰلِكَ لَاٰيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٦٩
﴾68﴿ Ve rabbin bal arısına şöyle ilham etti: “Dağlardan, ağaçlardan ve insanların kurdukları çardaklardan kendine yuvalar edin.
﴾69﴿ Sonra her türlü besleyici ürünlerden ye; rabbinin koyduğu kanunlara boyun eğerek çizdiği yollardan git!” Onların karınlarından, farklı renk ve çeşitlerde şerbet (kıvamında bir sıvı) çıkar ki onda insanlara şifa vardır. İşte bunda da düşünen bir topluluk için açık delil bulunmaktadır. (Nahl Suresi 68-69. ayetler)

31 Ağustos 2014 Pazar

Tembel Arıcı veya Arı Kovanda Gücüne Göre Her Yere Ulaşabilmeli.


Apimaye dörtlü ana yetiştirme kovanı. 
Önümüzdeki sezon dört adet ana yedeklemek istedim. 22.08.2014 te transfer yaparak (Transfer işlemim pek hoşuma gitmemişti) hazırlığa başladım. Alttaki kovanı boşalttım. Analı çıtayı tahta kovana vereceğim. Aman başıma ne geldi...

Kovanın altı temizlenemediğinden (tahmin edemedim) ve arılar da ulaşamadığından bol miktarda mum kurdu üretmişim.

Bunlar havalandırmada olanlar. Kovan alt tablasında; ooo, maşallah... Hepsini temizledim. Kargalara.

Temizlenmiş ve takılmış hali.

Dört ana memesi tutmuş. İhtiyacım da bu kadardı.



Bölmeleri  arılandırıp ana memelerini verdim. (Foto almayı ihmal etmişim) İnşallah-u Rahman tutar, çıkar, uçuştan döner ve yumurta atmaya başlarlar.

Ve asıl mesele...
Analı çıtayı buldum, sıkı tuttum, beş adım soldaki kovana koyacağım.
Kapak açık, sağ elimle örtü bezini kaldırdım, sol elimle çıtayı kuvvetli tutuyorum.
Derken; plastik çıtanın çentiği elimde kaldı, çıta ana arının bulunduğu taraftan yere düştü. 
(Tabi Kafada yüz maskesi var. Ama hiç bir arı saldırmadı; komple beyaz toprak oldular. Bırak uçmayı yürüyen yok)
Ana yedekleyelim derken eldeki güzel anadan olacaktık. Derken toparladık, arıları fırça ile sildim, renkleri görülmeye başladı. Ana arıyı da buldum. Hamd olsun görünürde hiç bir şey olmamış. Arılar tarafından biraz temizlendi. Son hali aşağıda.



Demek taşırken taşıma sandığına koymak gerekmiş. Öğrendim

Tüm arı ve arıcı dostlarına...
Selam, saygı ve muhabbetle...

3 yorum:

Unknown dedi ki...

:))) Hepimizin basina geliyor abi;)

muhteşem turunç dedi ki...

Hocam geçmiş olsun. Bende bu hafta düz yolda arka üstü düştüm ve acayip canım yandı:)) hala nasıl becerdim diye düşünüyorum. Ancak gerçek olan şuki bir dahakine dikkatli olmamız gerekiyor:)) sağlıcakla kalın.

A. Gökhan Dellal dedi ki...

Hocam arkadaşlarla anlaşamadığım konulardan biride bu. Arı ne kadar sakin olursa olsun maske takılmalı. Cerceve elden düşebilir, bir yere çarpabilir, neticede bir hayvan ile çalışıyoruz. Istediğiniz kadar dikkat edin, her an bir aksilik olabilir. Arıcının güvenliği ilk sırada olmalı:)
Allah emeklerinizin karşılığını versin;)