بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

وَاَوْحٰى رَبُّكَ اِلَى النَّحْلِ اَنِ اتَّخِذ۪ي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَۙ ﴿٦٨
ثُمَّ كُل۪ي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُك۪ي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلاًۜ يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ اَلْوَانُهُ ف۪يهِ شِفَٓاءٌ لِلنَّاسِۜ اِنَّ ف۪ي ذٰلِكَ لَاٰيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٦٩
﴾68﴿ Ve rabbin bal arısına şöyle ilham etti: “Dağlardan, ağaçlardan ve insanların kurdukları çardaklardan kendine yuvalar edin.
﴾69﴿ Sonra her türlü besleyici ürünlerden ye; rabbinin koyduğu kanunlara boyun eğerek çizdiği yollardan git!” Onların karınlarından, farklı renk ve çeşitlerde şerbet (kıvamında bir sıvı) çıkar ki onda insanlara şifa vardır. İşte bunda da düşünen bir topluluk için açık delil bulunmaktadır. (Nahl Suresi 68-69. ayetler)

25 Ocak 2015 Pazar

Yavru Sincap ve Yedek Analara İnvert Şurubu Beslemesi

Yavru Sincabımız.







Bu ağaç altı yıllık yuvaları. Yuvanın sakinleri iki yılda bir değişiyor.


Ve yedek analar. Apimaye termo kovanın dörtlü ana arı yetiştirme kovanını verimli kullanamadım. 
Hoşuma gitmedi. Seneye bala çalıştıracağım veya ruşet kovan olarak kullanacağım.

Üç ana arı yedeğim vardı. Biri çok erken ölmüş, söndüğünü anlayamadım. Diğer ikisinde de bal sıfırlamış görünüyordu. Salkım çıtanın üstünde. Poşetle invert şurubunu verdim. Hava çok soğuk olduğundan dolayı fotograf çekemedim. 


Bahara kısmetimize ne düşecek, sabırla bekleyeceğim.
Selam, saygı ve muhabbetle...

4 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhittin Hocam.

Zayıf kovanlara veya ana kutularına poşette şurup sıkıntılı olabilir.Delmesi zaman alabilir veya deldiklerinde de akışın hızına yetişemeyebilirler.

Üstelik arının salkım da olduğunu düşünürsek bu durumu daha da sorunlu kılıyor.

Apimaye kovanın ana üretim kovanı nasıldır bilmiyorum ama yerinde olsam ballı çıta veya bir iki çıtanın gözeneklerine şurupu doldurur öyle verirdim.

SLM ve Muhabbetle...

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Yusuf Bey
Vealeykümselam ve rahmetullahi ve berakatuhu

Apimaye dörtlü ana yetiştirme kovanı teknik olarak hiç hoşuma gitmedi. Bana göre çok kullanışlı değil.
Siz bu kovanı deponuza bile koymazsınız.
Seneye alt tablasını farklı yapıp bal üretim kovanına çevireceğim.
Üç senedir poşetle şurup veriyorum. İnanın zayıf kovanlarda bile sorun teşkil etmedi. Tabi ki çok deneme şansım olmadı. Malumunuz kovan sayısı az.
Balkon altındaki kovan da sürekli gözümün önünde. Gözlemliyorum. Eğer invert şerbetini almazlarsa çıtanın gözlerine doldurup vereceğim.
Maksat bir veya iki anayı yedek tutabilmek. Kısmet...

Eğer üretime geçebilirlerse, sizin bu sene aldığınız STRAFOR RUŞET'ler den onbeş veya yirmi tane almayı düşünüyorum.
Şu anda en kullanışlı olanların bunlar olduğunu düşünüyorum.

İlginiz için teşekkür ederim.
Selam, saygı ve muhabbetle...

A. Gökhan Dellal dedi ki...

Muhittin Hocam Selamün Aleyküm,
Arılara çok masraf ediyorsunuz. Bu işi hobi olarak yaptığınızı biliyorum, bence elinizdekiler ile idare edip masraftan kaçının artık. O apimayeler Dünya'nın parası. Simdi birde strofor masrafı çıkarmayın:)
Doğru arı ile Ahşap kovanlarda da verimli arıcılık yapabilirsiniz. Çevremdeki arıcıların çoğu strofor kullanıyor, bilhassa yaşlı olanlar, benden daha fazla bal almıyorlar. Karniyolun bir çok çeşidi var, hepsi aynı yönde selekte edilmiş. Erken gelişim, bal verimi vs. tek fark bazılarının kışın fazla nüfus kaybetmesi fakat baharda atağa geçip bu farkı kapatması. Siz zaten bir adet Damızlığı haketmiştiniz. Ben size en uygun olanını göndereceğim;)
Allah nasip ederse Haziran sonu elinizde olur.
Yağmurlu İstanbuldan Selamlar:)

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Gökhan Bey
Vealeykümselam vebarakatuhu
Evet haklısınız.
Apimaye kovanları 2010 da indirimli 12 taksitle almıştım.
Benim için dostların tecrübeleri ve ifadeleri çok önemlidir, gönülden gelerek değer veririm.
Bir öğretmen arkadaşım tahta kovanlar yaptırıyor. İnşallah mayıs veya haziran gibi elimde olur.
Özellikle de göndereceğiniz damızlık ana arı ile çok kaliteli arıcılık yapacağımı düşünüyorum.
Şu anda elimde olan Dr. Arif Beyin gönderdiği ana arının kovanı elimdeki diğer ana arılı (Ki hepsi karniyol) kovanlardan çok çok farklı.
Arıların bazı özelliklerini ölçebiliyorum, mukayese ederek değerlendire biliyorum.
Özellikle ilginiz için çok teşekkür ediyorum.
Rabbim gönül dostlarından duçar etmesin...
Selam, saygı ve muhabbetle...