26 Nisan 2017 Çarşamba

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Arıcılık çalışmalarını biraz hızlandırdım.
Arılığın son durumu bu. Kıştan çıkarken iki kovan sönmüştü, baharın başlarında iki kovan daha söndü. Yani kıştan dört kovan kayıpla sezona başladık.   
 Şimdilik kovan girişleri bu durumda, yoğun arı girişini olduğu an foto alayım dedim bir türlü denk getiremedim. İnşallah arı nüfusu artınca güzel bir foto çekerim.
 Erkek gözleri kapanmaya başlayınca ana arı üretimi için başlatıcı kovan hazırladım. Ortadaki kovanda larva transferi yaparak ana arı çıkarmaya çalışacağım.
 Kovanın bir çıta hariç bütün arılarını ıslatarak bu kovana sirktim. Soldaki çıta ful ballı ve polenli diğer üç çıta ise ham petek.
 Kovanın içerisindeki arıların bir bölümü.

 Mumları elektrikli cihazla takıyorum. Tel muma tam gömüldüğünden ana arı telin olduğu yere de yumurta bırakabiliyor.
Kurtcuk transferini yaptıktan sonra orta çıta olark kovana bıraktım, koyu şerbet ve kek verdim.
Bakalım kısmette ne var?
(Lavra transferinde zaman darlığı ve çalışma alanının uygun olmamasından dolayı foto alamadım. İnşallah diğer trensfere detaylı bilgi paylaşırım.)
Mevla görelim neyler, neylerse güzel eyler.

Bütün arıcı ve arı sevdalısı dostlara...
Selam, saygı ve muhabbetle...

4 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhittin Hocam.

Başlatıcı kovanın nüfusu ne kadar fazla olursa mem tutma oranın ve anaların süt oranı dolayısıyla kalitesi o kadar iyi olacaktır.Burada benim gördüğüm üç şıtalık bir koloni .Bana göre çok ama çok yetersiz bir mevcut.Ana üretim kolonisi için 7 veya 8 çıtalık bir koloni seçmelisin.BU minimum oran tabii..

Ayrıca, bu koloniyi acilen strafor bölme tahtası ile sıkıştırmalısın.Alan çok fazla.Senin orada şuan gece sıcaklıklarının 15 derecenin üstünde olduğunu düşünmüyorum.

BU tür ana üretim kovanında 8 çıtalık bir koloniyi altı çıtaya sıkıştırmalı ve arının çıtaardan taşacak bir görüntüye ulaşamaıs gerekir ki bu sayede senin transfer çıtanı fazlasıyla sarabilsin.

Son olarak , üç çıtalık bir koloinye üç litre şurup ta çok fazla...

SLM ve Muhabbetle...

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Yusuf Bey
Vealyekümselam ve rahmetullahi ve berekatuhu
İlginiz için çok teşekkür ediyorum.
Fikirleriniz benim için bir ders mahiyetindedir.
Larva transferi yaptığım kovanda arı mevcudu kata çıkacak durumdaydı. Hatta biraz da sıkışık bırakmıştım. Bu arıların, Üzerinde ana olanı hariç diğer bütününü kovana silkeledim. Yani arı mevcudu sizin arzu ettiğiniz kadar var. Başlatıcı kovandaki dört çıtanın biri yavrusuz, ful ballı ve polenli, diğer üçüde ham petek.
Tek unuttuğum: çıtaların bitimine bölme tahtası koyacaktım. Onuda kovanın yanında umutmuşum.
İnşallah gelişimini sizlerle paylaşacağım.
Selam,saygı ve muhabbetle...

H Asım KADIOĞLU dedi ki...

selamun aleyküm muhittin kardeşim şimdiden hayırlı olsun başlamiş olduğun ana arı serüveni inşallah herşey umut ettiğin gibi olur selam ve dua ile allaha emanet ol

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Asım Abim
Vealeykümselam
İlginiz için çok teşekkür ediyorum.
Sizlerinde dua ve katkılarıyla kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz.
Mevlam (CC) nasip ederse en azında kendi çarkımızı döndermek isterim
Selam, saygı ve muhabbetle...