بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

وَاَوْحٰى رَبُّكَ اِلَى النَّحْلِ اَنِ اتَّخِذ۪ي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَۙ ﴿٦٨
ثُمَّ كُل۪ي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُك۪ي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلاًۜ يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ اَلْوَانُهُ ف۪يهِ شِفَٓاءٌ لِلنَّاسِۜ اِنَّ ف۪ي ذٰلِكَ لَاٰيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٦٩
﴾68﴿ Ve rabbin bal arısına şöyle ilham etti: “Dağlardan, ağaçlardan ve insanların kurdukları çardaklardan kendine yuvalar edin.
﴾69﴿ Sonra her türlü besleyici ürünlerden ye; rabbinin koyduğu kanunlara boyun eğerek çizdiği yollardan git!” Onların karınlarından, farklı renk ve çeşitlerde şerbet (kıvamında bir sıvı) çıkar ki onda insanlara şifa vardır. İşte bunda da düşünen bir topluluk için açık delil bulunmaktadır. (Nahl Suresi 68-69. ayetler)

31 Temmuz 2017 Pazartesi

Ana Arı Üretim Kutularında Başarılı Olamadım

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Ana arı üretim için aldığım küçük kutucukları kullanamadım. Yani bu işlemde başarısız oldum. Başarısız olduğum çalışmaları madde madde yazsam sekiz, on madde eder. Bu işlemde başarısız olunca biz de büyük kovanları kullanıp ana çıkarmaya başladık. Bu sene bana yetecek kadar analı ve arılı koloni üretebildim.

 Bu kutucukları bir türlü tam randumanlı faaliyete geçiremedim. Başarısılzık nedenleri,  ana arı öldü, kutu terki yaşandı, mevcut anayı beğenmeyip ana yüksüğü yapıldı, ana yeteri kadır uçuşa çıkamadı, kapağı kapatırken ben ezdim, arı mevcudunu çok koyup havasız braktım, alt giriş delikleri randuman vermedi (daha sonra girişi önden açtım), besleme zayıf kaldı, mum öremedi...vesaire, vesaire..

Değerli arıcı dostların paylaşımında gördüğüm metro kovan gibi bir kovan yaptım, çıtaları da telle mumladım. Yinede bu çalışmada başarılı olamadım. Mum örmedi, Yeteri kadar yumurta atmadı. Alan verdim, balla besleme yaptım yine olmadı. Ve bu sezon bunları kullanımdan vaz gectim. Eskiye döndük.  


 Ve lastikle büyük çıtalara bağlıyarak kovana koydum. Bunlarda az da olsa yavru vardı, zayi olmasın dedim.

Aralarına daha sonra balı süzülmüş ve arılara onartılmış kabarmış beyaz petekler koydum, kovanı kapattım.

Mevlam (CC) ömür verirse seneye bu metronun bir iki teknik arızasını giderip seneye kullanacağım.
  Veya yenisini yapacağın. Diğer bir alternatif de bir arıcı dosttaki özel yapım ruşetlerden alıp ana arı çıkaracağım.
Tek olunca yeteri kadar fotoğraf alınamıyor. Bu ara sırlanan ballardan bir posta sağım yaptım. Bu yıl bölgemizde bal verimi çok yüksek. Malzeme satan Ömer Abi mum ve teneke yetiştiremiyor.
Bizde de hamdolsun durum güzel. Asıl bal sağımı inşallah kısmette var ise Ağustosun son haftası. 


Bir başka çıtamızda durum bu. Kara kovan balları da çekmeyi unutmuşum.


 Süzme işleminden sonra dinlendirme kazanında dinlendi. Cam ambalajlarına kondu ve eşe dosta gönderildi

 Kıvamı böyle. İnşallah bundan sonraki sağımda keven ağırlıklı balımız olacak. Daha açık renk ve daha akışkan.

Selam, saygı ve muhabbetle...

 

Hiç yorum yok: