بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

وَاَوْحٰى رَبُّكَ اِلَى النَّحْلِ اَنِ اتَّخِذ۪ي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَۙ ﴿٦٨
ثُمَّ كُل۪ي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُك۪ي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلاًۜ يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ اَلْوَانُهُ ف۪يهِ شِفَٓاءٌ لِلنَّاسِۜ اِنَّ ف۪ي ذٰلِكَ لَاٰيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٦٩
﴾68﴿ Ve rabbin bal arısına şöyle ilham etti: “Dağlardan, ağaçlardan ve insanların kurdukları çardaklardan kendine yuvalar edin.
﴾69﴿ Sonra her türlü besleyici ürünlerden ye; rabbinin koyduğu kanunlara boyun eğerek çizdiği yollardan git!” Onların karınlarından, farklı renk ve çeşitlerde şerbet (kıvamında bir sıvı) çıkar ki onda insanlara şifa vardır. İşte bunda da düşünen bir topluluk için açık delil bulunmaktadır. (Nahl Suresi 68-69. ayetler)

29 Mart 2014 Cumartesi

Bari bir kaç resim yayınlayayım.

Zayıf arıya az şurup.

 Güçlü arıya bu poşetten dört tane verdim. Arı on çıtada.Yavru yedi çıtada. 
Dört gündür de arı pek çıkamıyor. 


 Bu resim erikler açmadan önce. Güzel polen akışı vardı. İki günde bir çay bardağı oldu. Günlük dört saat takılı bırakıyorum.


 Yakından çekim.


 Polen çeken arılar.


 Badem çiçeği.


 Japon eriği, çiçek durumu.


 Kirazlar daha açmadı.

5 yorum:

Unknown dedi ki...

selamun aleyküm muhittin kardeşim 10 çıata arıya günde 4 saat takılı brakıyon 2 günde 1 çay bardağıpolen hiç bir şey değil bence şu anda polen getirisi yeterli değil bana sorarsan takma polenliği çünkügelen polen anca yavrulara yeter

MİNİK ARICI dedi ki...

Vealeykümselam Sayın Asım Abim
Öyleyse polenliği elmalar açtıktan sonra takayım.
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Hocam güzel görüntüler paylaşmışsınız bahar gelince bloklarımızda hareketlendi sağlıcakla kalın.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhittin Hocam.

Şuruplupluğun içine neden poşetle şurup koyuyorsun :)

SLM ve Muhabbetle...

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Yusuf Bey
Velaykümselam
1- Şurup poşedini çıtaların üstüne koyduğum zaman deliniyor. Örtü bezi yerine kovanın şurupluğunu kullanıyorum. Bütün şerbet alta dökülüyor.
2- Bizim burada havalar soğuk olduğu için şurupluğu kaldırmadan direk koyuyorum. Yavrular üşümüyor.
3- Soğukta ıslanıp telef olan arı olmadı.
4- Sanki daha pratik ve temiz oluyor.
Geçen sene mart ayının içinde beslemeye başladım. Bu sene şubat ayının ikisinde şerbet vermeye başladım. Çünkü arı sakımı bozuyordu. İçindeki balı çok hızlı tüketti. Dolayısı ile içerideki ısıyı düşürmemiş oldum.
İlginiz için teşekkür ederim.
Selam, saygı ve muhabbetle...