بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

وَاَوْحٰى رَبُّكَ اِلَى النَّحْلِ اَنِ اتَّخِذ۪ي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَۙ ﴿٦٨
ثُمَّ كُل۪ي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُك۪ي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلاًۜ يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ اَلْوَانُهُ ف۪يهِ شِفَٓاءٌ لِلنَّاسِۜ اِنَّ ف۪ي ذٰلِكَ لَاٰيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٦٩
﴾68﴿ Ve rabbin bal arısına şöyle ilham etti: “Dağlardan, ağaçlardan ve insanların kurdukları çardaklardan kendine yuvalar edin.
﴾69﴿ Sonra her türlü besleyici ürünlerden ye; rabbinin koyduğu kanunlara boyun eğerek çizdiği yollardan git!” Onların karınlarından, farklı renk ve çeşitlerde şerbet (kıvamında bir sıvı) çıkar ki onda insanlara şifa vardır. İşte bunda da düşünen bir topluluk için açık delil bulunmaktadır. (Nahl Suresi 68-69. ayetler)

8 Nisan 2014 Salı

Boş kovanlarıma sehpa yapıyorum.


Bismillah deyip başlıyorum.


 Ayakları eski su borularından yapıyorum. Galvanizli olduğu için kaynayacak yeri taşladım.


 Malzemeler. Tabi hava soğuk...


 Köşebentlerin kesimde oluşan çapaklarını aldım.


Ebatlar 240*60


Kaynak makinem. Çiftçilik olunca lazım oluyor.


 Ve güvenlik tedbirleri.


Ve şimdilik son hali. Bir de boyanacak. Sonra boş kovanların altına. (Kovanlar bir gün dolar inşallah...) 
Arka planda arılık yeri görünüyor.

Selam, saygı ve muhabbetle...

6 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Hocam ellerinize sağlık. İşte budur dedikleri türden bir çalışma olmuş. Kovanlarda dolar inşallah. Sağlıcakla kalın.

A. Gökhan Dellal dedi ki...

Hocam Selamün Aleyküm, hayırlı olsun sehpalarınız. Ama boş kovanlar için demenize biraz üzüldüm doğrusu. İnşallah üzerleri arı dolu kovanlarla dolar. Paylaşımlarınız bana çok doğal ve içten geliyor. Size bu yaz bir anaarı ile yardımcı olmak istiyorum. Benimle irtibata geçebilirsiniz.
Selam ve dua ile

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhittin Hocam.

Boş kovana sehpa olmaz.Mutlaka içini dolduracaksın ki , yerini hazırladın.

Yalnız yerinde olsaydım , sehpanın ortasından da bir kayıt geçerdim.

SLM ve Muhabbetle

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Kendimce bir şeyler yapmaya çalışıyorum. İnşallah kovanları da doldururuz. Teşekkür ediyorum.

Sayın Gökhan Bey
Vealeykümselam
İlk aldığım arının kalitesiz oluşu bizi bayağı oyaladı.Geçtiğimiz sezonda da uzun süren bir ziyaretten dolayı ilgilenemeyince arıları yağmalattık. Geçen sezonda Sayın Asım Kadıoğlu abimben almış olduğum anaların iki tanesini kabul ettirebildim. Bunlardan birisi kışı çıkaramadı. Dolayısı ile kovanlar boş kaldı. İnşallah bundan sonraki sezonlarda doldurmaya çalışacağım. Tabi kaliteli bir ana sizden gelirse minnettar kalırım. Şimdiden teşekkür ederim.

Sayın Yusuf Bey
Vealeykümselam
İnşallah kovanları dolduracağım. İstiyorum ki tek tip çalışkan (Karniyol)standart arılar olsun.
Sehpaları denedim, sağlam gibi görünüyor. Sehpanın ortasına kuşağı enlemesine mi, boylamasına mı atayım? Anlamadım. Şu andaki durumu katlı kovanları (iki kuluçka, bir ballık)taşıyabilecek konumda.
Siz nasıl yapacağımı biraz daha anlayacağım şekilde izah ederseniz, yaparım. Çünkü bu iş sizin meslek sayılır. İlginiz için teşekkür ederim.
Selam, saygı ve muhabbetle...

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhittin Hocam.

Profili ortadan boy atarsan , kovanların yerleşim ve oturumu , ayrıca mukavemeti artması acısından iyi olacağı düşüncesindeyim.

SLM ve Muhabbetle...

Unknown dedi ki...

S.a Muhittin Bey,
Yeni sehbalarınız hayırlı olsun, kovanlarınızda bu yıl inşallah arı ile dolar.

Kolay gelsin,selamlar.