بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

وَاَوْحٰى رَبُّكَ اِلَى النَّحْلِ اَنِ اتَّخِذ۪ي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَۙ ﴿٦٨
ثُمَّ كُل۪ي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُك۪ي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلاًۜ يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ اَلْوَانُهُ ف۪يهِ شِفَٓاءٌ لِلنَّاسِۜ اِنَّ ف۪ي ذٰلِكَ لَاٰيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٦٩
﴾68﴿ Ve rabbin bal arısına şöyle ilham etti: “Dağlardan, ağaçlardan ve insanların kurdukları çardaklardan kendine yuvalar edin.
﴾69﴿ Sonra her türlü besleyici ürünlerden ye; rabbinin koyduğu kanunlara boyun eğerek çizdiği yollardan git!” Onların karınlarından, farklı renk ve çeşitlerde şerbet (kıvamında bir sıvı) çıkar ki onda insanlara şifa vardır. İşte bunda da düşünen bir topluluk için açık delil bulunmaktadır. (Nahl Suresi 68-69. ayetler)

8 Temmuz 2014 Salı

İlk Transfer İlk Tecrübe (İlkler Daima Tatlı Olur)

Bu çıtada kapalı gözlerin çevresinde yeni çatlamış yumurtalarda almaya çalıştım. Bu iş için kafaya takılan büyüteç ve fener gerekiyor. İğneden Çin kaşığı yapacaktım. Bahçede bulamayınca dondurma çubuğundan denedim. Peki oldu mu diyeceksiniz? Eh bana göre birazcık oldu...

İnanın küçücük lavrayı alıp buraya koymak biraz zor oldu. Petek gözünde lavrayı seçmek, orada çıkarmak şu durumda bana göre biraz  meşakkatli geldi. Transfer malzemelerini dizersem, bu işin üstesinde çok rahat gelirim.  Özellikle en önemlisi Sayın Gökhan DELLAL'ın rahle-i tedrisinden geçmek. İnşallah bir gün o da olur.

Eh işte böyle yapabildim.

Başka foto.

Belkide ezilmiştir. Okadar ki beyazlığı belli.

Küçük C olanları almaya çalıştım.

En küçüklerinden almaya çalıştım. Larva alırken hiç arı yoktu. Transfer bitinceye kadar tam yirmi bir arı doğdu. Tabi çok ağır hareket edip sokmuyor.





İşte böyle. Yavaş yavaş öğreneceğim.



Bu da böyle kalmış. Fotoda fark ettim. Eh acemilik.






Yerini hazırladım.

Emaneti yerine teslim ediyorum.

Altı gün sonra açıp bakmak üzere invert şurubunu bolca verip kapattım.

Hayırlısı, iyi olur inşallah. Ekipmanı dizip daha güzel transferler yaparız dileğiyle...
Tüm arı ve arıcı dostlarına...
Selam, saygı ve muhabbetle...

3 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Hocam tebrikler. Çalıştıkca daha iyileride olacak inşallah. Ben bu sene transferde çuvalladım ve bıraktım. Tatil dönüşü millerle idare edeceğiz gibi görünüyor. Hayırlısı. sağlıcakla kalın.

A. Gökhan Dellal dedi ki...

Selamün Aleyküm Hocam,
Maşallah Subhanallah! Azmin sonu başarıdır. Tutmazsa hic üzülmeyin, denemeye devam. İşi öğrenin gelecek sene için 1 Damızlık sözüm olsun size;) Teşvik böyle olur işte, ödül büyük Hocam:) Olmazsada F1ler benden:)
Dua bekleriz...

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Birinci transferde teknik arıza oldu. İptal edip bu gün ikinci çıtayı bol arı sütü takviyeli olarak verdim. Hayırlısı.
Siz tatil dönüşü dinlenmiş olarak en güçlü koloninizde en kaliteli anaları üreteceğinize inanıyorum.İlginiz için teşekkür ederim.


Sayın Gökhan Bey
Sizden bu teşviki alabilmek için, inanın çok arzulu arıcı arkadaşımız vardır. Hamdolsun bu bize nasip olmuş. Allah ebeden sizlerden razı olsun. Hani bizde ağız alışkanlığı vardır ya "Tuttuğun altın olsun" diye; canı gönülden siz ve aile fertleriniz için diliyorum.
Bu gün ikinci denemeyi yaptım. Teknik olarak çok hoşuma gitti.
Deneye deneye öğreneceğiz.
İlginiz için teşekkür ederim.
Allah'a emanet olunuz...

Selam, saygı ve muhabbetle...