بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

وَاَوْحٰى رَبُّكَ اِلَى النَّحْلِ اَنِ اتَّخِذ۪ي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَۙ ﴿٦٨
ثُمَّ كُل۪ي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُك۪ي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلاًۜ يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ اَلْوَانُهُ ف۪يهِ شِفَٓاءٌ لِلنَّاسِۜ اِنَّ ف۪ي ذٰلِكَ لَاٰيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٦٩
﴾68﴿ Ve rabbin bal arısına şöyle ilham etti: “Dağlardan, ağaçlardan ve insanların kurdukları çardaklardan kendine yuvalar edin.
﴾69﴿ Sonra her türlü besleyici ürünlerden ye; rabbinin koyduğu kanunlara boyun eğerek çizdiği yollardan git!” Onların karınlarından, farklı renk ve çeşitlerde şerbet (kıvamında bir sıvı) çıkar ki onda insanlara şifa vardır. İşte bunda da düşünen bir topluluk için açık delil bulunmaktadır. (Nahl Suresi 68-69. ayetler)

21 Haziran 2016 Salı

21/06/2016 itibariyle son durumlar.

20 Haziran itibariyle arılıkta bir iki kare...


 Rüzgar çok şiddetli. Yaklaşık üç haftadır böyle. Buna rağmen arılar boş durmuyor.

Sayın Muhteşem Abimde görmüştüm. Kuş gözü takılınca tel çıtaya batmıyor. 
Tabir yerinde ise saz çal.

Mum takmada sistem değiştirdim. Çok rahat oluyor. Kısım kısım yapınca telin varlığı bile belli olmuyor. Kovan sayısı artınca muhakkak olması gerekli bir arıcı malzemesi.

Polen tuzaklarını kapatmıyorum. Buna rağmen iki veya üç günlük polen bu kadar oluyor.
İnşallah önümüzdeki haftadan itibaren polen toplamaya başlayacağım. Kısmette ne varsa...

Ana arı ızgaraları bana göre dar geliyordu. Maket bıçağıyla araları birazcık açtım. Erkek  arılar çıkamıyor. İşçilere de kolaylık sağlamış oldum. Altı kovana bu şekilde ızgara verdim. Bal akımı başladı. Petekler kabarmaya bazıları da sırlanmaya başladı.

Çalışma esnasında çekebildiği bazı kareler.




Uçuş tahtalarından görüntüler.

Bazı kovanlarda böyle. İkinci ballığı Z sistemi ile dört kara kıvan çıtasına ayırdım.
Bunlara yavru atılmamış. Yani gömleksiz. 

Ortadakinin anası dördüncü yılında. Kendini zar zor idare ediyor. İnşallah gelecek 44 numaralı anayı buna verip 2016  F1 analarını üretip en azında arılıktaki anları değişmem lazım. 

Sağdaki hiç polen getirmiyor. Demek stoğu çok. Soldakilerde çok hızlı gelişiyor. 
Kısmet...

Başı rahmet, ortası mağfiret, sonu cehennem ateşinden kurtuluş olan ramazan ayının 
hayırlara vesile olmasını dilerim.

Selam, saygı ve muhabbetle...

4 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Sayın Muhittin hocam,
Elektrik ile muma tel takma hem kolay hem hızlı hemde ana arı yumurta atarken mahmuzla takmaya göre daha az boş göz kalıyor. Sehbaların ayaklarındaki konserve kutuları dikkatimi çekti güzel yöntem doldur içine suyu karınca felan giremez. Sezon siz ve tüm arıcılar için inşallah bereketli geçer sağlıcakla kalın.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhittin Hocam.

Erkek arının geçeceği delikten ana arı da geçecektir.

Teknolojinin bütün nimetlerinden faydalanmak gerek.Kuş gözleri çıtalarını ömürlük yapacaktır.

SLM ve Muhabbetle...

Unknown dedi ki...

S. A Muhittin bey bereketli sezonlar dilerim.Haftaya polen toplamaya başlayacağım demişsiniz.Benim gözlemim kursağında balla gelen arılar polen tuzağından geçerken çok zorlanıyorlar.O sebepten poleni baharda alıyorum.Nacizane öneri benimki sağlıcakla kalın .

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
İlk olarak kutuların içerisine su doldurdum. Karıncaların istilasını durdurdum. Fakat daha sonra karıncalar toprak ve kırıntı parçaları ile doldurarak kendilerine otoban yaptılar. Yani iki hafta sonra sistemi iptal ettim. Sizin kullandığınız yanık yağını sehpa ayaklarına sürüyorum. Böylelikle karınca istilasından kesinlikle kurtulmuş oldum. Diğer bir olumsuz tarafı bazı dönemlerde kutuların içerisindeki suda arı boğulmaları çok oldu. Sizlerinde güzel bir bal sezonu geçirmeniz dileğimle...

Sayın Yusuf Bey
Vealeykümselam
Biraz gözlemledim, işçi arılar çok rahat geçiyor erkek arılar geçemiyor. Ballıkta ki de aşağıya inemiyor. Kuş gözleri gerçekten harika oldu. Bunu Muhteşem Abimin blogunda gördüm. Teller çok güzel duruyor. Adeta saz çal.
İlginize teşekkür ederim...

Sayın Faruk Bey
Vealeykümselam
Şu anda polen tuzakları açık, arada 5-6 cm mesafe var. Buna rağmen bu kadar polen kalıyor. Tuzakları kapatırsam erkek arının geçeceği yer kadar bir boşluk bırakacağım. Tabi o zaman arıların yanında kalmam gerekiyor. Saat 09:00 da kapat 12:00 aç, 14:00 kapat 17:00 aç. Kısmet ne ise o toplanır.
Arıcı dostların önerileri bizim için bir ders mahiyetindedir, ve çok değerlidir. Sezonun sizin içinde bereketli geçmesini dilerim...

Selam, saygı ve muhabbetle...