بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

وَاَوْحٰى رَبُّكَ اِلَى النَّحْلِ اَنِ اتَّخِذ۪ي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَۙ ﴿٦٨
ثُمَّ كُل۪ي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُك۪ي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلاًۜ يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ اَلْوَانُهُ ف۪يهِ شِفَٓاءٌ لِلنَّاسِۜ اِنَّ ف۪ي ذٰلِكَ لَاٰيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٦٩
﴾68﴿ Ve rabbin bal arısına şöyle ilham etti: “Dağlardan, ağaçlardan ve insanların kurdukları çardaklardan kendine yuvalar edin.
﴾69﴿ Sonra her türlü besleyici ürünlerden ye; rabbinin koyduğu kanunlara boyun eğerek çizdiği yollardan git!” Onların karınlarından, farklı renk ve çeşitlerde şerbet (kıvamında bir sıvı) çıkar ki onda insanlara şifa vardır. İşte bunda da düşünen bir topluluk için açık delil bulunmaktadır. (Nahl Suresi 68-69. ayetler)

14 Mart 2018 Çarşamba

13.03.2018 Gününden Kareler


 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

13/03/2018 tarihinde kısa bir arı bakımı yaptım. Havalar Soğuk, badem  ve erikler henüz açmadı.

Bazı resimler çektim.
 Bir kovanım hariç geneli bu durumda.

 Akşama doğruydu, hava soğudu, arı aşağıya indi.

 Doğada yeterli gıda gelmeyince takviye verildi.

İstiridye mantarının, bizde katkatı denir, (Göbelek) doğadaki hali. Eh bu aralar arıya uğradıkça yerlerine bakıyorum. Çobanlardan kısmetimize kalanları topluyorum.

Selam, saygı ve muhabbetle...

3 yorum:

Unknown dedi ki...

selamun aleyküm muhittin kardeşim herşeyin gönlünce olması dileği ile hayırlı sezonlar diliyorum selam ve dua ile allaha emanet ol

muhteşem turunç dedi ki...

Muhittin hocam selamlar
Hocam maşallah sezon başlıyor, hayırlısı olur inşallah. Mantar konusundan hiç anlamadığım gibi korkarımda ama anlayanlar lezzetini anlata anlata bitiremezler ben sadece dinlerim:)) Afiyet olsun.
Sağlıcakla kalın.

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Asım Abim
Vealeykümselam
İnşallah bu sezonumuz da iyi geçer. Aynı arzumu bütün arıcı dostlar için de diliyorum. İlgini için teşekkür ederim.

Sayın Muhteşem Abim
Evet sezon hızlı başlayacak gibi görünüyor. Çünkü havalar birden bire ısınacağa benziyor. Tabi bu ara kuraklıkta var.
Mantar konusunda bilmediğim ve çevremde denenmemiş mantarları kesinlikle toplamam, özellikle bozarım kimse almasın diye. Yenilebilen mantar çok, bizim tükettiğimiz mantar türü üç geçmez. Bundan dolayı güvenle tüketiriz.
Mantarda kaidedir: deneme yapılmaz, bilmediğini kesinlikle yemeyeceksin.
İnşallah metro kovanı verimli kullanırım. Takibe devam...
İlginiz için çok teşekkür ediyorum.

Selam, saygı ve muhabbetle...