بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

وَاَوْحٰى رَبُّكَ اِلَى النَّحْلِ اَنِ اتَّخِذ۪ي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَۙ ﴿٦٨
ثُمَّ كُل۪ي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُك۪ي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلاًۜ يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ اَلْوَانُهُ ف۪يهِ شِفَٓاءٌ لِلنَّاسِۜ اِنَّ ف۪ي ذٰلِكَ لَاٰيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٦٩
﴾68﴿ Ve rabbin bal arısına şöyle ilham etti: “Dağlardan, ağaçlardan ve insanların kurdukları çardaklardan kendine yuvalar edin.
﴾69﴿ Sonra her türlü besleyici ürünlerden ye; rabbinin koyduğu kanunlara boyun eğerek çizdiği yollardan git!” Onların karınlarından, farklı renk ve çeşitlerde şerbet (kıvamında bir sıvı) çıkar ki onda insanlara şifa vardır. İşte bunda da düşünen bir topluluk için açık delil bulunmaktadır. (Nahl Suresi 68-69. ayetler)

19 Mart 2018 Pazartesi

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

18/03/2018 Tarihi İtibariyle Arılıkta Genel Durum.
Erikler ve bademler daha açmadı. Diğer küçük çiçeklerin açması arıyı çoşturdu. Aç kalmaması için de beslemesini kek ve şurupla yaptım. Kovanların iki tanesi yalancıya kaçmış gibi gözüküyor. Takibine devam edeceğim.

 En zayıf kovanı bu. İçindeki bütün balları yemiş, yavru atamıyor. Fısfısla şerbet verdim.

 Arının ulaşabileceği yere fısfısla şerbet püskürttüm, bayağı bir stok aldı. Bu hafta sonu bir çıta yavrulu takviye vereceğim. Kovan zayıf ama anası çok iyi görünüyor.

 Ballarını tüketmişler ele evuca bakıyorlar.
 Başka kovanın iç taraftan duvar çıtası. Demek sıcakmış böyle yavru kapamış. Bir tur da çıkarmış.

 Bu da diğer kovanın çıtası.


 Yeteri kadar çiçek açmadığından son kekleri tüketiliyor.


 Genelde durum göyle.

 Çok hızlı gelişen kovana da deneme mahiyetli, geçen seneden kalma kabarmış iki çıta girdim. Çıtaları biraz güneşte beklettim. Kovanın anasının yavru atımını takip etmek için.
 Bir önceki senede yüzden fazla kabarmış, beyaz, esmer çıtalarım vardı. Yaktıkları için kullanamamıştım. Gecen sezondaki çıtaları kullanmaya başladım. İnşallah bal veriminde faydasını görürüm.

 İki tane kabarmış boş çıtaları bu kovana verdim.

 Bazı kovanlar erkek yumurtası atmış. Büyük ihtimal anaları yalancıya kaçtı. Bu haftada takip edeceğim. Eğer işçi gözü kapanmamışsa hemen müdahale edeceğim. Bu duruma ilk defa bu sezon rastladım.
 

 Erkek arı gözleri.


 Kovanlardan kareler.


 Bazıları güçlü, bazıları güçte. En sağdaki de en zayıf olanı, fısfısla beslediğim. Özellikle bunun gelişimini gözlemleyeceğim.


18/03/2018 tarihi itibariyle durumlar böyle.
Bütün arıcı dostlara hayırlı sezonlar diliyorum.

Selam, saygı ve muhabbetle...

2 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Hocam Selamün Aleyküm

İçim açıldı Ohh dedim paylaşım dediğin böyle ayrıntılı olur. Şu analı ama.yumurta atmayan kolonim varya benim usta böyle kolonilerin anasını kafes alıyor ve bu koloni ye bir çıta yavrulu ve arili çıta veriyor özellikle de çıkmaya yakın kapalı çıta seçiyor. Anayı da bir hafta sonra kek kısmını açıp bırakıyor. Koloni atağa geçiyor. Neyse paylasimlarinin devinin bekler sağlık afiyet temenni ederim .

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Vealeykümselam
Kendimizi geliştirmek ve yapılan uygulamaları öğrenebilmek için birşeyler yazmaya gayret ediyorum. Yoksa ustalarımızdan nasıl öğreneceğiz.
Özellikle bu verdiğiniz son bilgi çok önemli. En önemliside derli toplu hazır bilgi...
Özellikle ilginiz için çok teşekkür ediyorum.
Sağlıcakla kalınız.
Selam, saygı ve muhabbetle...